Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9000220529   Formació Competència Digital docent, nivell B1 - 1T
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Primària-Secundària-Formació Profess.
  
   13/10/2023 - 4/2/2024 (60 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Àrea de Cultura Digital
  
  
  
Tipus activitat   FTB1 Formació Competència Digital docent, nivell B1 - 1T
  
Inscripció   08/09/2023 - 24/09/2023
  
Descripció i   Metodologia:   PER DUR A TERME AQUEST CURS CAL ESTAR EN ACTIU EN UN CENTRE EDUCATIU PER IMPLEMENTAR LES PRÀCTIQUES I RECOLLIR LES EVIDÈNCIES.

Aquest curs és un nivell intermedi, pensat per adquirir experiència autònoma en la utilització de les tecnologies digitals en la tasca professional, mitjançant l’aplicació dels coneixements, procediments i actituds en l'ús de les tecnologies digital en la pràctica docent.

És recomanable, abans de seleccionar la formació d'aquest nivell de progressió de la competència digital docent, realitzar el Selfie for Teacher per saber si és el nivell adequat. El trobareu en aquest enllaç

L’enfocament del curs és, per tant, d’integració de les tecnologies digitals en diferents contextos de treball, per aportar i valorar una millora en la pràctica docent utilitzant les tecnologies i procediments de manera autònoma.
Aquest és un curs de formació en línia i distribuït en 6 mòduls, organitzats un per cada àrea del marc de la competència digital docent. A cada mòdul es treballen els continguts mitjançant diferents recursos digitals en format textual, visual i audiovisual.
A cada mòdul es realitzaran activitats d’aprenentatge i avaluatives. Totes les activitats s’han de realitzar i lliurar i, per superar el curs, les avaluatives s’han d’aprovar. Les activitats són individuals s’han de realitzar amb implementacions a la pròpia aula, recollint evidències d’aquesta implementació i reflexionant sobre els resultats d'aquesta. Per finalitzar cada mòdul caldrà superar un qüestionari d’avaluació final.

Totes les tasques són individuals i originals. No s'admetran treballs realitzats en grup ni plagis.



AVALUACIÓ:

Per superar el curs cal:

- Participar de forma activa en les activitats d’aula.
- Superar les activitats avaluatives.
- Superar amb un mínim de 8 sobre 10 el qüestionari final de cada mòdul, del qual es podrà realitzar fins a un màxim de 5 intents.
- Lliurar les evidències de la implementació a l'aula, seguint les instruccions del curs.
  
Objectius   Adquirir les competències digitals docents relacionades amb el nivell B1 i vinculades a les àrees d’ensenyament-aprenentatge, continguts digitals, avaluació i retroacció, empoderament de l’alumnat, compromís professional i desenvolupament de les competències digitals de l’alumnat.
  
Continguts   Mòdul 1. El compromís professional del docent
- La comunicació organitzativa
- La coordinació i la col·laboració professional
- La pràctica reflexiva
- El desenvolupament professional digital continu
- La protecció de dades, privacitat, seguretat i benestar digital

Mòdul 2. Els recursos digitals en el procés d’ensenyament-aprenentatge
- Incorporació i aplicació de les tecnologies digitals a la programació didàctica
- Les tecnologies digitals en l’orientació i suport en l’aprenentatge
- Aplicació de les tecnologies digitals en l’aprenentatge col·laboratiu
- Implementació de tecnologies digitals a l’aprenentatge autoregulat de l’alumnat

Mòdul 3. Selecció i creació de continguts digitals
- Utilització de motors de cerca, repositoris de continguts i BBDD
- Criteris didàctics, disciplinars i tècnics per a la modificació de continguts existents.
- Estàndards per a la publicació i catalogació de continguts digitals

Mòdul 4. L’avaluació i la retroalimentació mitjançant tecnologia digital
- Tecnologies digitals per a l'avaluació dels processos d'ensenyament i aprenentatge
- Gestió i interpretació de dades relacionades amb l’avaluació dels processos d'ensenyament-aprenentatge
- Selecció i utilització de les tecnologies digitals per prendre decisions i oferir retroacció, informació i orientacions

Mòdul 5. L’empoderament de l’alumnat amb les eines digitals
- L’accessibilitat i la inclusió
- L’atenció a les necessitats personals d’aprenentatge de l’alumnat amb els recursos digitals
- El compromís actiu de l’alumnat en l’ús de les tecnologies digitals

Mòdul 6. El desenvolupament de la competència digital de l’alumnat
- L’alfabetització mediàtica i el tractament de la informació i les dades
- El desenvolupament de les competències de l'alumnat per construir la seva identitat i ciutadania digital
- El desenvolupament de les competències de l'alumnat en la creació de continguts
- El desenvolupament de les competències de l'alumnat en l'ús segur, responsable, crític, saludable i sostenible de les tecnologies digitals i per garantir-ne el benestar digital
- El desenvolupament de les competències de l'alumnat per utilitzar les tecnologies digitals per donar resposta a problemes quotidians i dur a terme projectes individuals i col·lectius
  
Observacions  
  
Formador/a   Josep Maria Bella Garcia
  
Avaluació   Per superar el curs cal:

Participar de forma activa en les activitats d’aula.
Superar les activitats avaluatives.
Superar amb un mínim de 8 sobre 10 el qüestionari final de cada mòdul, del qual es podrà realitzar fins a un màxim de 5 intents.
Lliurar les evidències de la implementació a l'aula, seguint les instruccions del curs.
  
Requisits de  certificació   Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% d’activitats).
Respondre correctament els qüestionaris de cada mòdul.
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Lliurar les evidències d'implementació del projecte a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Complimentar el qüestionari de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Aquest curs s’adreça a professorat d’infantil, primària, ESO, batxillerat, cicles formatius i formació d’adults amb un alt grau d’autonomia a l’hora d’utilitzar les tecnologies digitals, i que en la pràctica no requereixen, per regla general, el suport o l’assessorament d’altres professionals i poden, a vegades, prestar ajuda a altres docents.
  
E-mail   formaciocd@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent